stage week 1 - Reisverslag uit Peats Ridge, Australië van mike groot - WaarBenJij.nu stage week 1 - Reisverslag uit Peats Ridge, Australië van mike groot - WaarBenJij.nu

stage week 1

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

07 Mei 2016 | Australië, Peats Ridge

we kwamen vrijdag middag aan. de eigenaar van Royale Orchids is Kevin Hipkens een aardige meneer van 65. hij had het goed voor ons geregeld een slaapplek keuken doucht alles der op en der aan. we mogen bij hem in de avond mee eten echt een aardige meneer. zaterdag moesten we de huur auto terug brengen in Sydney ook zijn we toen gelijk even wezen kijken in Sydney. Maandag zijn we begonnen we gingen planten klaarmaken voor verkoop in het weekend was er namenlijk een beurs waar ze ook planten verkochten we moeten de spikes (zo noemen ze hier de steel waar de knoppen en bloemen aan zitten) recht zetten met behulp van een stok. dinsdag zijn we dat ook gaan doen en dinsdag begonnen we met het vastmaken van de spikes aan nikon rolletjes die hangen aan het plafond van de kas. de kassen zijn hier een stuk simpeler of van plastic wat dicht is of open. dus met allemaal gaatjes. er gaat hier nog niks geautomatiseerd alles word met de hand gedaan van het rapen van de plant tot het verkopen van de plant. donderdag zijn we gaan helpen met spullen brengen naar de beurs en het klaarzetten en maken van decor. Vrijdag zijn we weer verder gegaan met in de kas werken. zaterdag gingen we naar de Beurs om te kijken. omdat we niet hoefden te helpen zijn we naar de Blue Mountains gegaan dit is een gebergte ten oosten van Sydney.